Antonín Tesařík: Máme vyhodnocený seznam kritických míst silnic II. tříd, v letošním roce jich bude sanováno 25

14. března 2016

Sdílejte s přáteli

Na silnicích Jihomoravského kraje zemřelo loni 81 osob, což je o 15 obětí více než v roce 2014. Jihomoravská dopravní síť čítá 4,5 tisíce kilometru silnic a dálnic, přičemž přibližně 4 tisíce kilometrů tvoří silnice II. a III. třídy. Právě ty patří z valné části k nehodovým úsekům, kde má na dopravních nehodách značný podíl i nevyhovující stav vozovky. Na území kraje loni došlo celkem k 7 056 dopravním nehodám. Těžká zranění utrpělo 293 osob, hmotná škoda byla vyčíslena na téměř 450 milionů korun.

„Na nevyhovující stav vozovek II. a III. tříd upozorňujeme již dlouhodobě. Jako rizikovější se podle statistky ukázaly silnice II. tříd. Loni se situace ještě vyostřila, neboť v počtu dopravních nehod skončil Jihomoravský kraj ve srovnání s ostatními kraji na 5. místě, pokud jde o zemřelé, obsadil dokonce 2. příčku. Proto jsem rád, že už letos Jihomoravský kraj na opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, které povedou ke zvýšení bezpečnosti na silnicích, vynaloží 20 milionů korun,“ uvedl Antonín Tesařík, radní JMK.

K základním faktorům, které ovlivnily vývoj dopravní nehodovosti v roce 2015 na území celé České republiky, patřilo v první řadě chování účastníků silničního provozu, následovaly klimatické podmínky a jako třetí kvalita a stav pozemních komunikací. Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nebo dopravně technickému stavu vozovky se objevilo na 5. a 6. pozici z deseti nejčetnějších příčin dopravních nehod.

V Jihomoravském kraji k častým nehodám dochází na silnici II. třídy 385 v okolí Kuřimi, Čebína či Hradčan u Tišnova, kde se počítá s opravami a v blízké době i rekonstrukcí. Dalším inkriminovaným úsekem je silnice 394 v oblasti Ivančic, Neslovic a Tetčic. „Již letos se zahájí rekonstrukce silnice II/379 z Deblína do Tišnova, rekonstrukce krytu stávající vozovky a bezpečnostních opatření se dočká silnice 150 v Boskovicích nebo silnice 373 v úsecích Ochoz – Březina – Křtiny a Ludíkov – Ždárná,“ upřesnil radní Tesařík.

V plánu jsou rovněž sanace nehodových míst v oblasti Kobylnice – Brno, Chudičce – Moravské Knínice, Křtiny, Kyjov, Dolní Loučky, Tučapy – Vyškov, Ochoz – Hostěnice či Křenovice – Slavkov.

Na silnicích Jihomoravského kraje zemřelo loni 81 osob, což je o 15 obětí více než v roce 2014. Jihomoravská dopravní síť čítá 4,5 tisíce kilometru silnic a dálnic, přičemž přibližně 4 tisíce kilometrů tvoří silnice II. a III. třídy. Právě ty patří z valné části k nehodovým úsekům, kde má na dopravních nehodách značný podíl i nevyhovující stav vozovky. Na území kraje loni došlo celkem k 7 056 dopravním nehodám. Těžká zranění utrpělo 293 osob, hmotná škoda byla vyčíslena na téměř 450 milionů korun.

„Na nevyhovující stav vozovek II. a III. tříd upozorňujeme již dlouhodobě. Jako rizikovější se podle statistky ukázaly silnice II. tříd. Loni se situace ještě vyostřila, neboť v počtu dopravních nehod skončil Jihomoravský kraj ve srovnání s ostatními kraji na 5. místě, pokud jde o zemřelé, obsadil dokonce 2. příčku. Proto jsem rád, že už letos Jihomoravský kraj na opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, které povedou ke zvýšení bezpečnosti na silnicích, vynaloží 20 milionů korun,“ uvedl Antonín Tesařík, radní JMK.

K základním faktorům, které ovlivnily vývoj dopravní nehodovosti v roce 2015 na území celé České republiky, patřilo v první řadě chování účastníků silničního provozu, následovaly klimatické podmínky a jako třetí kvalita a stav pozemních komunikací. Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nebo dopravně technickému stavu vozovky se objevilo na 5. a 6. pozici z deseti nejčetnějších příčin dopravních nehod.

V Jihomoravském kraji k častým nehodám dochází na silnici II. třídy 385 v okolí Kuřimi, Čebína či Hradčan u Tišnova, kde se počítá s opravami a v blízké době i rekonstrukcí. Dalším inkriminovaným úsekem je silnice 394 v oblasti Ivančic, Neslovic a Tetčic. „Již letos se zahájí rekonstrukce silnice II/379 z Deblína do Tišnova, rekonstrukce krytu stávající vozovky a bezpečnostních opatření se dočká silnice 150 v Boskovicích nebo silnice 373 v úsecích Ochoz – Březina – Křtiny a Ludíkov – Ždárná,“ upřesnil radní Tesařík.

V plánu jsou rovněž sanace nehodových míst v oblasti Kobylnice – Brno, Chudičce – Moravské Knínice, Křtiny, Kyjov, Dolní Loučky, Tučapy – Vyškov, Ochoz – Hostěnice či Křenovice – Slavkov.

Pořadí CDV

oblast

úsek silnice II. tř.

 

 

1

BO

385 Čebín -Hradčany

2

BO

425 R52 - Rajhrad

3

BO

385 Kuřim - Čebín

4

BK

379 Šebrov - Blansko

5

BO

385 Hradčany - Tišnov

6

HO

422 Mistřín - Kyjov

7

BO

385 I/43 - Kuřim

8

BO

152 Želešice - Hajany

9

BO

430 Brno - Kovalovice

10

BO

394 Ivančice - Neslovice

11

BO

394 Neslovice - Tetčice

12

BK

373 Březina - Křtiny

13

BO

418 Újezd u Brna - Sokolnice

14

BO

394 Tetčice - I/23

15

BK

373 Ochoz - Březina

16

BK

150 Boskovice - I/43

17

BK

373 Ludíkov - Ždárná

18

BV

416 Žabčice - Židlochovice

19

BO

386 D1 - Veverská Bítýška

20

ZN

412 Znojmo - I/53

21

BO

 416 Židlochovice - Blučina

22

BV

421 Mikulov - I/52

23

HO

 495 Moravský Písek - hranice JMK

24

BO

379 Nelepeč/Žernůvka - Tišnov

25

BK

379 Blansko - Jedovnice

 

 

 

 

 

 

14. března 2016

Sdílejte s přáteli

Přečtěte si také

Nahoru